MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
05518nam a22003734i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
vtls002905799 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
ES-BaIT |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20211021141429.0 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
170926s2017 xxk|||||r|||||0|| 0 eng|c |
010 ## - NÚMERO DE CONTROL DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de control de LC |
2905799 |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9781138674080 |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA |
Número de control de sistema |
b69392122 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica |
201709260930 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso |
alvarezrb |
-- |
201709260929 |
-- |
alvarezrb |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador/agencia de origen |
ES-BaIT |
Lengua de catalogación |
cat |
Normas de descripción |
rda |
Centro/agencia transcriptor |
ES-BaIT |
080 ## - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL UNIVERSAL |
Número de la Clasificación Decimal Universal |
793.2 |
245 00 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Dance, access and inclusion : |
Resto del título |
perspectives on dance, young people and change / |
Mención de responsabilidad, etc. |
edited by Stephanie Burridge and Charlotte Svendler Nielsen. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright |
Abingdon, Oxon : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante |
New York, NY : Routledge, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright |
[2018] |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
205 pàgines : |
Otras características físicas |
il·lustracions ; |
Dimensiones |
25 cm |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO |
Término de tipo de contenido |
text |
Código de tipo de contenido |
txt |
Fuente |
rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO |
Nombre/término del tipo de medio |
sense mediació |
Código del tipo de medio |
n |
Fuente |
rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE |
Nombre/término del tipo de soporte |
volum |
Código del tipo de soporte |
nc |
Fuente |
rdacarrier |
505 8# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
Conté: PART 1: Inclusive dance pedagogy: Chapters: 1.1 Making no difference: Inclusive dance pedagogy / Sarah Whatley and Kate Marsh -- 1.2 Developing inclusive dance pedagogy: Dialogue, activism and aesthetic transformative learning Tone Pernille -- Case narratives: 1.3 Beyond technique: Diversity in dance as a transformative practice / Philip Channells 1.4 Exploring the relationship between dance and disability: A personal journey / Jackie Prada -- 1.5 'Sowing Dance' -- body movement for children from six months to three years old: The experience in Mesquita, Brazil / Luciana Veiga -- 1.6 Dance for children with developmental dyspraxia: The impact of projects of the Royal Academy of Dance, London / Lesley Ovenden. PART II: Equality, advocacy and policy: Chapters: 2.1 Values and principles shaping community dance / Ralph Buck, Barbara Snook -- 2.2 The ugly duckling : Stories of dance and disability from Denmark and South Africa / Gerard M. Samuel -- 2.3 Dance, education and participation: The ' Planters' project in Girona, Spain Gemma Carbó Ribugent -- Case narratives: 2.4 Building identity through dance: Exploring the influence of dance for individuals with special needs / Nicole Reinders --2.5 Encountering and embodying difference through dance: Reflections on a research project in a primary school in Finland / Liisa Jaakonaho -- 2.6. New spaces for creativity and action: Recent developments in the Applied Performing Arts in Catalonia / Jordi Baltà, Eva García i Raimon Àvila. PART III: Changing practice for dance education:Chapters: 3.1. Supporting change: The identification and development of talented young dancers with disabilities / Imogen Aujla, Emma Redding, Veronica Jobbins -- 3.2. Reflections from a/r/tography: Perspectives to review creative activities with special needs children / Shu-hwa Jung, Chung-shiuan Chang -- 3.3. Learning in action: Intersecting approaches to teaching dance in Timor-Leste and Australia / Kym Stevens, Avril Huddy -- Case narratives: 3.4. Exploring disability and dance: A Papua New Guinean experience / Naomi Faik-Simet -- ASEAN Para Games 2015: Dancing for inclusivity / Filomar Cortezano Tariao -- 3.6. Dancing partners/dancingpeers: A wheelchair dance collaborative / Miriam Giguere and Rachel Federman-Morales . PART IV: Community dance initiatives: Chapters: 4.1. Dance and affect: Re-connecting minds to bodies of young adult survivors of violence in India / Urmimala Sarkar Munsi -- 4.2. Digital stories: Three young people's experience in a community dance class / Sue Cheesman, Elaine Bliss -- 4.3. Community initiatives for special needs dancers: An evolving ecology in Singapore / Stephanie Burridge. Case narratives: 4.4. Celebrating diversity: A Jamaican story / Carolyn Russell Smith -- 4.5. 'I Can ...?: A Cambodian inclusive arts project / Laura Evans -- 4.6. Learning together through dance: Making cultural connections in Indonesia / Gianti Giadi -- 4.7. From the ground up: A Portuguese dance education collaboration with regional communities / Madalena Victorino in conversation with Annie Greig. PART V: Professional integrated collaborations: Chapters: 5.1. Pulling back from being together: An ethnographic consideration of dance, digital technology and Hikikomori in Japan and the UK / Adam Benjamin -- 5.2. Freefalling with ballet / David Mead -- 5.3. Troubling access and inclusion: A phenomenological study of children's learning opportunities in artistic-educational encounters with a professional contemporary dance production / Charlotte Svendler Nielsen. Case narratives : 5.4. Dancing in wheelchairs: A Malaysian story / Leng Poh Gee, Anthony Meh Kim Chuan -- 5.5. 'Twiligh': Connection to place through an intergenerational, multi-site dance project / Cheryl Stock -- 5.6. Navi's story: Access to collective identity through intercultural dance in the Fiji Islands / Sachiko Soro -- 5.7. The value of an extended dance residency: Restless Dance Theatre in a South Australian school 2014-2015 / Nigh Hughes, Michelle Ryan, India Lennerth |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Dansa inclusiva |
9 (RLIN) |
65787 |
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Dansa |
Subdivisión general |
Aspectes socials |
Fuente del encabezamiento o término |
|
9 (RLIN) |
56573 |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Dansateràpia |
9 (RLIN) |
56621 |
700 1# - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Burridge, Stephanie, |
Término indicativo de función/relación |
editor literari |
9 (RLIN) |
140585 |
700 1# - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Nielsen, Charlotte Svendler, |
Término indicativo de función/relación |
editor literari |
9 (RLIN) |
140586 |
907 ## - ELEMENTOS DE DATOS G LOCAL, LDG (RLIN) |
a |
.b69392122 |
b |
26-09-17 |
c |
19-09-17 |
d |
19-09-17 |
e |
m |
f |
a |
g |
- |
h |
eng |
i |
xxk |
j |
0 |
k |
0 |
940 ## - EQUIVALENCIA O REFERENCIA-CRUZADA--TÍTULO UNIFORME [OBSOLETO] [solamente CAN/MARC] |
Título uniforme |
<a href="CVA15">CVA15</a> |
Fecha de la firma de un tratado |
IT |
949 ## - PROCESAMIENTO DE INFORMACIÓN LOCAL (OCLC) |
-- |
VIRTUAITEM |
-- |
50000 |
-- |
50000 |
-- |
1 |
6 |
1900075177 |
a |
793.2 DAN |
949 ## - PROCESAMIENTO DE INFORMACIÓN LOCAL (OCLC) |
-- |
VIRTUAITEM |
-- |
10040 |
-- |
10040 |
-- |
1 |
6 |
1900075233 |
a |
793.2 DAN |
998 ## - INFORMACIÓN DE CONTROL LOCAL (RLIN) |
-- |
VIRTUA |
998 ## - INFORMACIÓN DE CONTROL LOCAL (RLIN) |
-- |
VTLSSORT0080*0200*0350*0400*0800*2450*2640*3000*3360*3370*3380*5050*6500*6501*6502*7000*7001*9070*9400*9992 |