Fons Antonio el Bailarín, (Record no. 126999)

MARC details
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 05696npcaa22004814i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control vtls002908079
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control ES-BaIT
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20220309131810.0
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 180713i19502003sp | spa|c
010 ## - NÚMERO DE CONTROL DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de control de LC 2908079
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema b71935812
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen ES-BaIT
Lengua de catalogación cat
Normas de descripción rda
-- dacs
Centro/agencia transcriptor ES-BaIT
041 0# - CÓDIGO DE LENGUA
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente spa
-- eng
245 00 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Fons Antonio el Bailarín,
Fechas extremas/inclusivas 1950-2003
264 #0 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright entre 1950 i 2003
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 2 caixes d'arxiu amb programes de mà, fotografies i premsa ; 23 peces d'indumentària ; 2 dibuixos i 2 cartells
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido text
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido imatge fixa
Código de tipo de contenido sti
Fuente rdacontent
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido forma tridimensional
Código de tipo de contenido tdf
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio sense mediació
Código del tipo de medio n
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte full
Código del tipo de soporte nc
Fuente rdacarrier
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte volum
Código del tipo de soporte nc
Fuente rdacarrier
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte objecte
Código del tipo de soporte nr
Fuente rdacarrier
351 ## - ORGANIZACIÓN Y ORDENACIÓN DE LOS MATERIALES
Organización S'organitza en activitat personal i familiar, activitat creativa, activitat professional, reconeixement i crítica, fotografies, i biblioteca i arxiu
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. Al fons hi ha una quantitat destacable de peces d'indumentària del Ballet d'Antonio. També hi ha fotografies d'escena d'Antonio i dels ballarins de la seva companyia Enrique Burgos i Rosa García. En menor mesura aplega programes de mà, retalls de premsa que mencionen la seva participació escènica, dibuixos d'Antonio i cartells
540 ## - NOTA DE CONDICIONES DE USO Y REPRODUCCIÓN
Condiciones de uso y reproducción Consulta restringida. Autoritzada la reproducció amb finalitats docents i d'investigació i en publicacions i documentals d'àmbit cultural
545 ## - DATOS BIOGRÁFICOS O HISTÓRICOS
Datos biográficos o históricos Antonio Ruiz Soler (Sevilla, 1921 - Madrid, 1996) va ser ballarí i coreògraf de dansa espanyola. És considerat com una llegenda i figura mítica d'aquesta. Antonio va iniciar la seva formació a l'escola bolera de Realito a la seva Sevilla natal, quan tenia sis anys. Va estudiar dansa clàssica amb Ángel Pericet. Més tard va ampliar la seva formació amb els mestres Otero i Pericet, i flamenc amb el mestre Frasquillo. En 1928 va començar a actuar com a nen prodigi amb una altra nena, Rosario (Florencia Pérez Padilla), al Teatro Duque de Sevilla. Va passar la seva infància actuant a festes privades, cafès cantants i teatres de Sevilla. Posteriorment actuaria amb altres nens, coneguts com Los Chavalillos Sevillanos fora de la seva ciutat natal, primer per Andalusia, després a Madrid i més tard a Barcelona. En octubre de 1936, quan es trobava actuant amb la Rosario a França, van saber que a Espanya començava la guerra civil espanyola, per la qual cosa van decidir no tornar-hi i marxar a Amèrica. De 1937 a 1949 ell i la Rosario van actuar, com a Antonio y Rosario, exclusivament a països americans, com Argentina, Xile, Perú, Colòmbia, Veneçuela, Cuba, Mèxic, Brasil i Estats Units, en un espectacle de Carmen Amaya. En 1943, Antonio va estrenar la seva primera coreografia, Corpus Christi en Sevilla, a Nova York. En tornar a Europa ja els havien oblidat, i a més en aquests anys havien crescut i ja no podien ésser venuts com al mateix producte. Un empresari madrileny però els va contractar per a actuar al Teatro Fontalba, on van tenir gran èxit, i això els va permetre actuar de nou en aquest continent, a festivals com el d'Edimburg o l'Internacional d'Holanda, i a països com França, Bèlgica, Itàlia, Suïssa, Dinamarca o Anglaterra. En 1952, l'Antonio i la Rosario es van separar artísticament. En 1953 va formar parella artística amb Rosita Segovia. Junts van crear els fonaments del que més tard seria una companyia de dansa amb trenta-cinc ballarins, encapçalats per l'estrella Rosita Segovia i que va dirigir l'Antonio: el van anomenar Antonio Ballet Español. La seva feina de director incloïa tasques d'escenografia i luminotècnia, i per exemple va crear uns efectes de llum que posteriorment van ser molt copiats. Des del primer moment va tenir un èxit rotund i va actuar a gires per tot el món. En 1965 la companyia rep el nou nom d'Antonio y sus Ballets de Madrid. El 1969 Rosita Segovia va decidir retirar-se de les taules com a ballarina, i va deixar la companyia per a dedicar-se a la difusió de la dansa espanyola a través de la docència a dues escoles i la direcció d'una altra companyia de dansa, per a la qual va seguir coreografiant. Els anys setanta van ser cada vegada més fluixos per a Antonio i va començar a preparar la seva retirada. Posteriorment, després de fer una gira d'acomiadament el 1978, va ser director del Ballet Nacional de España de dansa espanyola
546 ## - NOTA DE LENGUA/LENGUAJE
Nota de lengua/lenguaje Documents en castellà i anglès
555 8# - NOTA DE ÍNDICE ACUMULATIVO U OTROS INSTRUMENTOS BIBLIOGRÁFICOS
Nota de índice acumulativo u otros instrumentos bibliográficos Inventari disponible a internet
600 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Antonio,
Fechas asociadas al nombre 1921-1996
Subdivisión general Fons documentals
9 (RLIN) 145419
610 24 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques
Subdivisión general Fons documentals
9 (RLIN) 105154
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Ballarins de dansa espanyola
Subdivisión cronológica S. XX
Subdivisión general Fons documentals
9 (RLIN) 145415
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Coreògrafs de dansa espanyola
Subdivisión cronológica S. XX
Subdivisión general Fons documentals
9 (RLIN) 145416
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Dansa espanyola
Subdivisión cronológica S. XX
Subdivisión general Fons documentals
9 (RLIN) 145418
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Directors artístics
Subdivisión geográfica Espanya
Subdivisión cronológica S. XX
Subdivisión general Fons documentals
9 (RLIN) 145420
856 42 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Especificación de materiales Fitxa descriptiva del fons
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://www.cdmae.cat/wp-content/uploads/2017/11/Antonio_nodac.pdf">http://www.cdmae.cat/wp-content/uploads/2017/11/Antonio_nodac.pdf</a>
856 42 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Especificación de materiales Inventari
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://www.cdmae.cat/wp-content/uploads/2017/11/Antonio_inventari.pdf">http://www.cdmae.cat/wp-content/uploads/2017/11/Antonio_inventari.pdf</a>
856 41 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Nota pública Accés lliure a Escena Digital
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://colleccions.cdmae.cat/catalog?utf8=%E2%9C%93&source_=search&q=antonio+bailarin&search_field=fons&y=0&x=0&sort=collection_type+asc&source_=search&utf8=%E2%9C%93&f%5Bcollection_type_facet%5D%5B%5D=&x=0&y=0">http://colleccions.cdmae.cat/catalog?utf8=%E2%9C%93&source_=search&q=antonio+bailarin&search_field=fons&y=0&x=0&sort=collection_type+asc&source_=search&utf8=%E2%9C%93&f%5Bcollection_type_facet%5D%5B%5D=&x=0&y=0</a>
907 ## - ELEMENTOS DE DATOS G LOCAL, LDG (RLIN)
a .b71935812
b 13-07-18
c 13-07-18
d 13-07-18
e c
f p
g -
h cat
i spc
j 0
k 0
940 ## - EQUIVALENCIA O REFERENCIA-CRUZADA--TÍTULO UNIFORME [OBSOLETO] [solamente CAN/MARC]
Título uniforme <a href="IT">IT</a>
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA)
Tipo de ítem Koha Digital
Fuente del sistema de clasificación o colocación Clasificación decimal universal

No items available.

Powered by Koha