Fons Antonio el Bailarín, (Record no. 126999)
[ view plain ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 05696npcaa22004814i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | vtls002908079 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | ES-BaIT |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20220309131810.0 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 180713i19502003sp | spa|c |
010 ## - NÚMERO DE CONTROL DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de control de LC | 2908079 |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | b71935812 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | ES-BaIT |
Lengua de catalogación | cat |
Normas de descripción | rda |
-- | dacs |
Centro/agencia transcriptor | ES-BaIT |
041 0# - CÓDIGO DE LENGUA | |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente | spa |
-- | eng |
245 00 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Fons Antonio el Bailarín, |
Fechas extremas/inclusivas | 1950-2003 |
264 #0 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | entre 1950 i 2003 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | 2 caixes d'arxiu amb programes de mà, fotografies i premsa ; 23 peces d'indumentària ; 2 dibuixos i 2 cartells |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | text |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | imatge fixa |
Código de tipo de contenido | sti |
Fuente | rdacontent |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | forma tridimensional |
Código de tipo de contenido | tdf |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | sense mediació |
Código del tipo de medio | n |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | full |
Código del tipo de soporte | nc |
Fuente | rdacarrier |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | volum |
Código del tipo de soporte | nc |
Fuente | rdacarrier |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | objecte |
Código del tipo de soporte | nr |
Fuente | rdacarrier |
351 ## - ORGANIZACIÓN Y ORDENACIÓN DE LOS MATERIALES | |
Organización | S'organitza en activitat personal i familiar, activitat creativa, activitat professional, reconeixement i crítica, fotografies, i biblioteca i arxiu |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | Al fons hi ha una quantitat destacable de peces d'indumentària del Ballet d'Antonio. També hi ha fotografies d'escena d'Antonio i dels ballarins de la seva companyia Enrique Burgos i Rosa García. En menor mesura aplega programes de mà, retalls de premsa que mencionen la seva participació escènica, dibuixos d'Antonio i cartells |
540 ## - NOTA DE CONDICIONES DE USO Y REPRODUCCIÓN | |
Condiciones de uso y reproducción | Consulta restringida. Autoritzada la reproducció amb finalitats docents i d'investigació i en publicacions i documentals d'àmbit cultural |
545 ## - DATOS BIOGRÁFICOS O HISTÓRICOS | |
Datos biográficos o históricos | Antonio Ruiz Soler (Sevilla, 1921 - Madrid, 1996) va ser ballarí i coreògraf de dansa espanyola. És considerat com una llegenda i figura mítica d'aquesta. Antonio va iniciar la seva formació a l'escola bolera de Realito a la seva Sevilla natal, quan tenia sis anys. Va estudiar dansa clàssica amb Ángel Pericet. Més tard va ampliar la seva formació amb els mestres Otero i Pericet, i flamenc amb el mestre Frasquillo. En 1928 va començar a actuar com a nen prodigi amb una altra nena, Rosario (Florencia Pérez Padilla), al Teatro Duque de Sevilla. Va passar la seva infància actuant a festes privades, cafès cantants i teatres de Sevilla. Posteriorment actuaria amb altres nens, coneguts com Los Chavalillos Sevillanos fora de la seva ciutat natal, primer per Andalusia, després a Madrid i més tard a Barcelona. En octubre de 1936, quan es trobava actuant amb la Rosario a França, van saber que a Espanya començava la guerra civil espanyola, per la qual cosa van decidir no tornar-hi i marxar a Amèrica. De 1937 a 1949 ell i la Rosario van actuar, com a Antonio y Rosario, exclusivament a països americans, com Argentina, Xile, Perú, Colòmbia, Veneçuela, Cuba, Mèxic, Brasil i Estats Units, en un espectacle de Carmen Amaya. En 1943, Antonio va estrenar la seva primera coreografia, Corpus Christi en Sevilla, a Nova York. En tornar a Europa ja els havien oblidat, i a més en aquests anys havien crescut i ja no podien ésser venuts com al mateix producte. Un empresari madrileny però els va contractar per a actuar al Teatro Fontalba, on van tenir gran èxit, i això els va permetre actuar de nou en aquest continent, a festivals com el d'Edimburg o l'Internacional d'Holanda, i a països com França, Bèlgica, Itàlia, Suïssa, Dinamarca o Anglaterra. En 1952, l'Antonio i la Rosario es van separar artísticament. En 1953 va formar parella artística amb Rosita Segovia. Junts van crear els fonaments del que més tard seria una companyia de dansa amb trenta-cinc ballarins, encapçalats per l'estrella Rosita Segovia i que va dirigir l'Antonio: el van anomenar Antonio Ballet Español. La seva feina de director incloïa tasques d'escenografia i luminotècnia, i per exemple va crear uns efectes de llum que posteriorment van ser molt copiats. Des del primer moment va tenir un èxit rotund i va actuar a gires per tot el món. En 1965 la companyia rep el nou nom d'Antonio y sus Ballets de Madrid. El 1969 Rosita Segovia va decidir retirar-se de les taules com a ballarina, i va deixar la companyia per a dedicar-se a la difusió de la dansa espanyola a través de la docència a dues escoles i la direcció d'una altra companyia de dansa, per a la qual va seguir coreografiant. Els anys setanta van ser cada vegada més fluixos per a Antonio i va començar a preparar la seva retirada. Posteriorment, després de fer una gira d'acomiadament el 1978, va ser director del Ballet Nacional de España de dansa espanyola |
546 ## - NOTA DE LENGUA/LENGUAJE | |
Nota de lengua/lenguaje | Documents en castellà i anglès |
555 8# - NOTA DE ÍNDICE ACUMULATIVO U OTROS INSTRUMENTOS BIBLIOGRÁFICOS | |
Nota de índice acumulativo u otros instrumentos bibliográficos | Inventari disponible a internet |
600 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Antonio, |
Fechas asociadas al nombre | 1921-1996 |
Subdivisión general | Fons documentals |
9 (RLIN) | 145419 |
610 24 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques |
Subdivisión general | Fons documentals |
9 (RLIN) | 105154 |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Ballarins de dansa espanyola |
Subdivisión cronológica | S. XX |
Subdivisión general | Fons documentals |
9 (RLIN) | 145415 |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Coreògrafs de dansa espanyola |
Subdivisión cronológica | S. XX |
Subdivisión general | Fons documentals |
9 (RLIN) | 145416 |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Dansa espanyola |
Subdivisión cronológica | S. XX |
Subdivisión general | Fons documentals |
9 (RLIN) | 145418 |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Directors artístics |
Subdivisión geográfica | Espanya |
Subdivisión cronológica | S. XX |
Subdivisión general | Fons documentals |
9 (RLIN) | 145420 |
856 42 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Especificación de materiales | Fitxa descriptiva del fons |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://www.cdmae.cat/wp-content/uploads/2017/11/Antonio_nodac.pdf">http://www.cdmae.cat/wp-content/uploads/2017/11/Antonio_nodac.pdf</a> |
856 42 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Especificación de materiales | Inventari |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://www.cdmae.cat/wp-content/uploads/2017/11/Antonio_inventari.pdf">http://www.cdmae.cat/wp-content/uploads/2017/11/Antonio_inventari.pdf</a> |
856 41 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Nota pública | Accés lliure a Escena Digital |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://colleccions.cdmae.cat/catalog?utf8=%E2%9C%93&source_=search&q=antonio+bailarin&search_field=fons&y=0&x=0&sort=collection_type+asc&source_=search&utf8=%E2%9C%93&f%5Bcollection_type_facet%5D%5B%5D=&x=0&y=0">http://colleccions.cdmae.cat/catalog?utf8=%E2%9C%93&source_=search&q=antonio+bailarin&search_field=fons&y=0&x=0&sort=collection_type+asc&source_=search&utf8=%E2%9C%93&f%5Bcollection_type_facet%5D%5B%5D=&x=0&y=0</a> |
907 ## - ELEMENTOS DE DATOS G LOCAL, LDG (RLIN) | |
a | .b71935812 |
b | 13-07-18 |
c | 13-07-18 |
d | 13-07-18 |
e | c |
f | p |
g | - |
h | cat |
i | spc |
j | 0 |
k | 0 |
940 ## - EQUIVALENCIA O REFERENCIA-CRUZADA--TÍTULO UNIFORME [OBSOLETO] [solamente CAN/MARC] | |
Título uniforme | <a href="IT">IT</a> |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Digital |
Fuente del sistema de clasificación o colocación | Clasificación decimal universal |
No items available.