MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
05262nam a2200421 i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
vtls002909884 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
ES-BaIT |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20211011082721.0 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
190621t20192019xxka b 001 0 eng c |
010 ## - NÚMERO DE CONTROL DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de control de LC |
2909884 |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
1350051039 |
Información calificativa |
cartoné |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9781350051034 |
Información calificativa |
cartoné |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA |
Número de control de sistema |
b73116816 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica |
201906211235 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso |
alvarezrb |
-- |
201906211235 |
-- |
alvarezrb |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador/agencia de origen |
ES-BaIT |
Lengua de catalogación |
cat |
Normas de descripción |
rda |
Centro/agencia transcriptor |
ES-BaIT |
043 ## - CÓDIGO DE ÁREA GEOGRÁFICA |
Código de área geográfica |
e------ |
080 ## - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL UNIVERSAL |
Número de la Clasificación Decimal Universal |
792.9 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Nibbelink, Liesbeth Groot, |
Término indicativo de función/relación |
autor |
9 (RLIN) |
150280 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Nomadic theatre : |
Resto del título |
mobilizing theory and practice on the European stage / |
Mención de responsabilidad, etc. |
Liesbeth Groot Nibbelink |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright |
London ; |
-- |
New York, NY, |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante |
Methuen Drama, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright |
2019 |
264 #4 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright |
©2019 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
xii, 211 pàgines : |
Otras características físicas |
il·lustracions ; |
Dimensiones |
23 cm |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO |
Término de tipo de contenido |
text |
Código de tipo de contenido |
txt |
Fuente |
rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO |
Nombre/término del tipo de medio |
sense mediació |
Código del tipo de medio |
n |
Fuente |
rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE |
Nombre/término del tipo de soporte |
volum |
Fuente |
rdacarrier |
490 0# - MENCIÓN DE SERIE |
Mención de serie |
Thinking through theatre |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC. |
Nota de bibliografía, etc. |
Bibliografia |
505 8# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
Conté: 1. Introduction: Deterritorializing the Stage Primary Coordinates On the Move Theatre, Technology, Mobility A Note on Participation Theatre, Performance, Movement Deterritorialization Pause Deleuze's Nomads Nomadic Theatre: A Concept, a Toolbox Theory as Tool: How to Do Things with Deleuze? Spatial Dramaturgy Points Are Relays on a Trajectory: Chapter Overview Playgrounding. 2. Encounter: Meeting Multiplicity in Dries Verhoeven's No Man's Land Of Horses and Wasps The Rhythms of a Smooth Stage Mind the Gap Performance Installations Staging the Spectator Walking with AbderraghmanTriads and Constellations A Problem of Referentiality This Is Not My Voice: A Problem of Referentiality, Part 2 Fractured Reciprocity Building Performance Expanding Spectatorship. 3. Displacement: The Situated Pathways of Rimini Protokoll Urban Moves The City as StageTheatre Goes Global The Production of Space Performing Locality Navigating Representation Outsourced Performance Parallax. 4. Cartographies: Trail Tracking and Map-Making as Staging Strategy You Are Here Cartography: Fifth Principle of the Rhizome The Theatre of Cartography Performing Cartography Charting the Virtual Navigational Spaces Personal Velocity Material MapsThinking Subjectivity Through Space: Politics of Location Witnessed PresenceThe Cartography of Theatre. 5. Diagrams: Staging Proximity in Ontroerend Goed's The Smile Off Your Face A Nomad Does Not Necessarily Move A Wheelchair's Thresholds Pleats of Proximity Event/Situation Into the Laboratory Thinking Through the Diagram The Grid of Capital Distributions of the Sensible A Spectator in the Dark The Dramaturgy of Proximity A Theatre of Folds. 6. Architextures: The Rhizomatic Gameboards of Signa's The Ruby Town Oracle Drifting /Dwelling Borderzones Narrative Architecture and Environmental Storytelling Architectural Performances Evocative Spaces Procedural Passageways Playing at the Limits The Entirety of the MapTissue, Traces, Tracks. 7. Distributed Performance: EpiloguePop-up StoresTrajectories of the Stage Folds of Spectating Lived Space and Diffractive Reading Staging Connections Procedural Dramaturgy /When Attitude Becomes Form Thinking Through PracticeThresholds of the Imagination |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
"Fluid stages, morphing theatre spaces, ambulant spectators, and occasionally disappearing performers: these are some of the key ingredients of nomadic theatre. They are also theatre's response to life in the 21st century, which is increasingly marked by the mobility of people, information, technologies and services. While examining how contemporary theatre exposes and queries this mobile turn in society, Liesbeth Groot Nibbelink introduces the concept of nomadic theatre as a vital tool for analyzing how movement and mobility affect and implicate the theatre, how this makes way for local operations and lived spaces, and how physical movements are stepping stones for theorizing mobility at large. This book focuses on ambulatory performances and performative installations, asking how they stage movement and in turn mobilize the stage. By analyzing the work of leading European artists such as Rimini Protokoll, Dries Verhoeven, Ontroerend Goed, and Signa, Nomadic Theatre demonstrates that mobile performances radically rethink the conditions of the stage and alter our understanding of spectatorship. Nomadic Theatre instigates connections across disciplinary fields and feeds dramaturgical analysis with insights derived from media theory, urban philosophy, cartography, architecture, and game studies. It illustrates how theatre, as a material form of thought, creatively and critically engages with mobile existence both on the stage and in society." -- Contracoberta |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Instal·lacions (Art) |
Subdivisión geográfica |
Europa |
9 (RLIN) |
150281 |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Teatre ambulant |
Subdivisión geográfica |
Europa |
9 (RLIN) |
150282 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Teatre i societat |
Subdivisión geográfica |
Europa |
9 (RLIN) |
68836 |
907 ## - ELEMENTOS DE DATOS G LOCAL, LDG (RLIN) |
a |
.b73116816 |
b |
21-06-19 |
c |
21-06-19 |
d |
21-06-19 |
e |
m |
f |
a |
g |
- |
h |
eng |
i |
xxk |
j |
0 |
k |
0 |
940 ## - EQUIVALENCIA O REFERENCIA-CRUZADA--TÍTULO UNIFORME [OBSOLETO] [solamente CAN/MARC] |
Título uniforme |
<a href="IT">IT</a> |
949 ## - PROCESAMIENTO DE INFORMACIÓN LOCAL (OCLC) |
-- |
VIRTUAITEM |
-- |
10040 |
-- |
10040 |
-- |
1 |
6 |
1900080052 |
a |
792.9 NIB |
o |
Compra del departament d'escenografia a la pq19 |
998 ## - INFORMACIÓN DE CONTROL LOCAL (RLIN) |
-- |
VIRTUA |
998 ## - INFORMACIÓN DE CONTROL LOCAL (RLIN) |
-- |
VTLSSORT0080*0200*0201*0350*0400*0430*0800*1000*2450*2640*2641*3000*3360*3370*3380*4900*5040*5050*5200*6500*6501*6502*9070*9400*9992 |