000 | 08493ngm a2200517 a 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | vtls002904749 | ||
003 | ES-BaIT | ||
005 | 20211008113811.0 | ||
007 | v|||||||| | ||
008 | 170125s2016 spc||| | ||zxx|| |d | ||
010 | _a2904749 | ||
039 | 9 |
_a201706061527 _bVLOAD _c201701251401 _dalvarezrb _c201701251353 _dalvarezrb _y201701251352 _zalvarezrb |
|
080 | _a793.5(086.8) | ||
080 | _a37:79.07IT(086.8) | ||
245 | 0 | 0 |
_aPremi dansa Institut del Teatre _h[Enregistrament de vídeo] : _b2016 : funció dels finalistes / _cInstitut del Teatre ; presentació Aina Torné i Anna Rosell |
246 | 3 | 3 | _aFunció dels finalistes del premi de dansa de l'Institut del Teatre 2016 |
260 |
_aBarcelona : _bInstitut del Teatre, _c2016 |
||
300 |
_a1 videodisc (DVD) (111 min.) : _bcol., so |
||
300 | _a1 videodisc (Blu-ray) (111 min) : $b col., so | ||
500 | _aTítol extret del programa de mà | ||
500 | _aMoaré d'Ariadna Montfort ha resultat la coreografia guanyadora del Premi de Dansa de l'Institut del Teatre 2016 | ||
505 | 8 | _aConté: El mètodo / direcció i coreografia: Lorena Nogal ; ajudant de direcció: Inma Asensio ; intèrprets: Roberto Gómez, Anna Hierro i Èlia López ; producció: Clàudia Brufau ; creació web: Jordi Martín ; vestuari: Carla Navés ; il·luminació: Víctor Cuenca -- La piel vacía / Direcció i coreografia: Paloma Muñoz ; ajudant de direcció: Amanda Rubio ; intèrprets: Sara Enrich, Gemma Miró, Raquel Miró, Núria Navarra i Amanda Rubio ; espai sonor: Guillem Llotge i Marc Blanes ; il·luminació: Jaume Ortiz ; vesturari: Laura Diéguez ; producció: Sonia Fernández Lage -- Avenida Paradise /Direcció i coreografia: Javier Guerrero Nieto ; ajudant de direcció: Fanette Pons ; intèrprets: Èlia Genís, Laura Lliteras, Alberto Gnola i Amanda Rubio ; producció: Igone López ; dramatúrgia: Jesús Rubio ; escenografia: Chary Romero i Aina Vela ; vestuari: Raquel Ibort ; música: Sergio Ayora ; il·luminació: Ana Rovira -- Moaré / Concepte, direcció i coreografia: Ariadna Montfort ; assistència artística i repetidora: Estela Merlos ; intèrprets: Blanca Tolsà Rovira, Gaetano Badalamenti, Ioseba Yerro Izaguirre, Àngela Boix Dura ; vestuari: Adriana Parra ; espai: Clàudia Vilà ; llums: Laura Clos ; música Lluís Campos, Hug Bonet, Eduard Roselló (Volans) -- Gold Dust Rush / direcció i coreografia: Eulàlia Bergadà Serra ; composició musical: Aloma Ruiz i Eulàlia Bergadà ; intèrprets: Eulàlia Bergadà, Joaquin Collado, Marina Fullana, Raquel Klein, Aloma Ruiz ; il·luminació: Ganecha Gil ; ajudant de direcció: Anna Hierro | |
518 | _aEnregistrat al Mercat de les Flors. Sala Maria Aurelia Capmany (Barcelona) el 10-12-2016 | ||
520 | _a"El mètodo consisteix a crear una peça de dansa a través d'una pàgina web que pren com a punt de partida la desconnexió física dels seus integrants. Un procés en la distància, on s'han utilitzat els aparells electrònics com a sala d'assaig. Una peça que és alhora forma i ocntingut. Forma, pel seu curiós procés creatiu, i contingut, perquè mitjançant aquest procés reflexiona sobre els mecanismes de comunicació intrapersonals d'aquesta societat" -- Programa de mà | ||
520 | _a"La piel vacía, tractament, valor, sentit i sentir de la forma. La pell com a contorn, límit i mitjà. Com habitar la pell? Com traspassar-la?" -- Programa de mà | ||
520 | _a"Avenida Paradise és la llar dels que van marxar fa molt de temps i ara viuen a l'enyorança. És el dipòsit d'una promesa de felicitat sempre desatesa. És el lloc al qual tornen, sabent-se difernts. Però ara ja no són d'aquí, ni tampoc d'allà. Només els queda refugiar-se, rebre la calor. La seva idea de llar s'ha transformat i busquen aquest paradís en qualsevol bar. El que un dia van avorrir i que ara troben a faltar, ja no hi és. I ara pensen, potser mai hauríem d'haver marxat? O potser no hauríem d'haver tornat? " -- Programa de mà | ||
520 | _a"A Gold Dust Rush emprenem un viatge visual i sonor entorn al deliri, el deliri com un estat catàrtic, font de llum i creativitat. El pensament es distancia del temps i de l'espai presents a la recerca de l'èxtasi i, com espurnes, els somnis es barregen amb la realitat a la recerca de l'invisible. La imatge, que és projectada per una visió espiritual, captura i atrapa els personatges en la seva fantasia que es mouen frenèticament entre visions buscant la figura inabastable. Com en un somni, les figures surten a la llum, però la llum és ràpida i volàtil i travessa el contorn de la matèria fent-la visible i projectant la seva ombra fent sorgir les foscors de l'ànima. Mitjançant la geometria i la repetició, el cos es fuga cap a imatges desencaixades inspirades del món comú religiós, elevant-lo més enllà del comportament racional de la realitat terrestre. Així doncs, com estels que moren entre pampallugues, entrem en un lloc de pèrdua màxima on la complexitat de les connexions augmenta creant un univers irracional, un estat que tots podem compartir i que és necessari per nodrir l'esperit" -- Programa de mà | ||
520 | _a" Les quatre coreografies que es van presentar van ser El método, de Lorena Nogal, graduada de l'EESA/CPD i d'IT Dansa, La piel vacía, de Paloma Muñoz, graduada l'EESA/CPD, d'IT Dansa i que actualment està acabant els estudis del Conservatori Superior de Dansa (CSD) de l'Institut del Teatre, Avenida Paradise, de Javier Guerrero Nieto, graduat del Conservatori Superior de Dansa, CSD i Moaré, d'Ariadna Montfort Després de les actuacions dels finalistes i mentre el jurat deliberava, la guanyadora de la primera edició del Premi de Dansa, Eulàlia Bergadà, va oferir un fragment de l'espectacle guanyador, Gold Dust Rush. La gala va comptar amb l'assistència del vicepresident primer de la Diputació de Barcelona, Dionís Guiteras, i el vicepresident de la Generalitat, Oriol Junqueras, que van fer entrega del premi a la coreografia guanyadora. Durant la proclamació de la guanyadora, el SAT Espai Dansat també va fer públic les dues coreografies que rebran un ajut per desenvolupar l'espectacle de 15 a 25 minuts per a ser representades al seu teatre. Les coreografies triades són La piel vacía i Moaré. El Premi de Dansa de l'Institut del Teatre està organitzat amb la col·laboració del Grec 2017 Festival Barcelona, Mercat de les Flors, Fundació SGAE, Centre Cultural de Terrassa, Graner, Teatre Auditori de Sant Cugat, SAT Espai Dansat, La Caldera Les Corts i l'Associació de Professional de la Dansa de Catalunya APdC"-- Web de l'Institut del Teatre | ||
520 | _a"Moaré s'interessa pel procés de construcció de la pròpia identitat a partir de la mirada dels altres explorant maneres de veure i maneres de ser vist, sempre en pluarl. Moaré especula amb la idea que la mirada té poder per a trnasormar i qüestiona el concepte de realitat única com a tal, tot posant èmfasi en què entre l'espectador i la realitat hi ha l'aparença, construïda a partir de la creença, l'expectativa, el desig i la biografia del que mira. Partint de qüestions com la realitat apareix d'igual manera als ulls de tots els seus espectadors? o És de la consciència de ser mirats que neix la nostra existència ?, Moaré convida el `públic a acompanyar els intèrperets en un viatge de construcció i transformació de les seves identitats com a conseqüència de la interacció que s'estableix entre ells en escena, posant així de manifest la llei de la impermanència i del canvi constant" -- Programa de mà | ||
650 | 0 | 4 |
_aDansa contemporània _xCoreografies _956603 |
700 | 1 |
_aTorné, Aina _9138216 |
|
700 | 1 |
_aRosell, Anna _9138217 |
|
710 | 2 |
_aInstitut del Teatre (Barcelona, Catalunya) _965692 |
|
710 | 1 |
_aMercat de les Flors _954657 |
|
730 | 0 | 2 |
_aEl mètodo (Coreografia) _9138218 |
730 | 0 | 2 |
_aLa piel vacía (Coreografia) _9138219 |
730 | 0 | 2 |
_aAvenida Paradise (Coreografia) _9138220 |
730 | 0 | 2 |
_aGold Dust Rush (Coreografia) _9134783 |
730 | 0 | 2 |
_aMoaré (Coreografia) _9138221 |
940 | _aIT | ||
949 |
_AVIRTUAITEM _D10050 _G10050 _X5 _61900070653 _aV-DP PRE |
||
949 |
_AVIRTUAITEM _D10051 _G10051 _X5 _61900070652 _aVM 10-00345 _s3710:20170125 |
||
998 | _aVIRTUA | ||
998 | _aVTLSSORT0070*0080*0800*0801*2450*2460*2600*3000*3001*5000*5204*5001*5050*5180*5200*5201*5202*5203*5205*6500*7000*7001*7100*7101*7300*7301*7302*7303*7304*9400*9992 | ||
999 |
_c123728 _d123728 |
||
040 |
_aES-BaIT _bcat |